Za zdmi izolované dívčí školy zuří americká občanská válka. Na dveře internátu zaklepe těžce zraněný nepřátelský důstojník John McBurney (Colin Farrell), kterého se dívky ujímají, aby ho, hned jak se trochu postaví na nohy, vydaly „svým" vojákům jako válečného zajatce. Jenže John si postupně omotá kolem prstu nejen mladičké studentky v čele s krásnou Alicií (Elle Fanning), ale i jejich staropanenskou učitelku Edwinu (Kirsten Dunst) a především ředitelku školy (Nicole Kidman).
Dusno až k zalknutí. Tak lze nejlépe charakterizovat atmosféru v izolované dívčí internátní škole, kde se znenadání objeví muž. Jediný široko daleko. Oscarová režisérka Sofia Coppola (Ztraceno v překladu) natočila film plný zničujících emocí, které roznítily chtíč, vášeň a láska. Ve snímku, za který získala cenu za nejlepší režii na festivalu v Cannes, exce... ( více) Dusno až k zalknutí. Tak lze nejlépe charakterizovat atmosféru v izolované dívčí internátní škole, kde se znenadání objeví muž. Jediný široko daleko. Oscarová režisérka Sofia Coppola (Ztraceno v překladu) natočila film plný zničujících emocí, které roznítily chtíč, vášeň a láska. Ve snímku, za který získala cenu za nejlepší režii na festivalu v Cannes, excelují Colin Farrell, Nicole Kidman, Kirsten Dunst a Elle Fanning.
Za zdmi izolované dívčí školy zuří americká občanská válka, ale její studentky a učitelky probíhající konflikt neberou na vědomí. Dokud nezaklepe na jejich dveře. Těžce zraněného nepřátelského důstojníka Johna McBurneyho (Colin Farrell) se ujmou v aktu křesťanského milosrdenství, aby ho, hned jak se trochu postaví na nohy, vydaly „svým“ vojákům jako válečného zajatce. Jenže John si postupně omotá kolem prstu nejen mladičké studentky v čele s krásnou Alicií (Elle Fanning), ale i jejich staropanenskou učitelku Edwinu (Kirsten Dunst) a především ředitelku školy (Nicole Kidman). Ve všech se díky němu probouzejí emoce, které ještě nebo už dlouho nezažily. O to jsou ničivější a nebezpečnější, protože John si neuvědomuje, že se ocitl uprostřed bitvy, která je strašlivější než všechny boje probíhající války.
Oklamaný si rafinovaně hraje s různými žánry, plynule přechází mezi romantickým dramatem a thrillerem s prvky hororu, což byl režisérčin záměr. „Když jsem film připravovala, vzpomněla jsem si na Misery nechce zemřít, ve kterém se muž stal hostem a zároveň vězněm. Měla jsem ho celé natáčení někde vzadu v hlavě. Byla to výzva, protože jsem nikdy nedělala nic podobného, je to mimo moji komfortní zónu,“ říká režisérka, která navzdory tomu uklidňuje své fanoušky, že její rukopis bude i tak ve filmu nepřehlédnutelný. |